Χτίζοντας ισορροπημένες σχέσεις «Να αγαπάς σημαίνει να υποφέρεις. Για να το αποφύγεις, ο ένας από τους δύο θα πρέπει να μην αγαπά, αλλά τότε ο άλλος θα υποφέρει από έλλειψη αγάπης. Άρα, το να αγαπάς σημαίνει να υποφέρεις και το να μην αγαπάς σημαίνει να υποφέρεις…» Γούντυ Άλεν Τι μπορούμε να μάθουμε από τις ταινίες για την αγάπη; […] | Κερδίστε το βιβλίο «Οι φύλακες άγγελοι των παιδικών ψυχών (γονείς&εκπαιδευτικοί») Οι Εκδόσεις Printa/Ροές σε συνεργασία με τα Ψυχο-γραφήματα προσφέρουν δύο δωρεάν αντίτυπα του βιβλίου «Οι φύλακες άγγελοι των παιδικών ψυχών (γονείς & εκπαιδευτικοί»)». Μπορείτε να δείτε το βιβλίο εδώ: http://psychografimata.com/27908/i-filakes-angeli-ton-pedikon-psichon-gonis-ekpedeftiki/ Για να πάρετε μέρος στο διαγωνισμό θα πρέπει να κάνετε εγγραφή στο newsletter μας και να μας στείλετε μήνυμα στο info@psychografimata.com από το email με το οποίο κάνατε την εγγραφή σας. Στο θέμα […] | Ψυχολογία: Από τη Θεωρία στην Πράξη Έχουμε την τιμή να σας προσκαλέσουμε στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογίας Κύπρου που οργανώνει ο Παγκύπριος Σύλλογος Ψυχολόγων στις 5 και 6 Μαρτίου 2016, στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, με θέμα:«Ψυχολογία: από τη Θεωρία στην Πράξη». Σκοπός τους συνεδρίου είναι να παρουσιάσει εργασίες που αναδεικνύουν την χρησιμότητα της ψυχολογικής γνώσης και των ψυχολογικών θεωριών για την λύση πολλών προβλημάτων […] | Ζωή σημαίνει αλλαγή … Σε ποιους απευθύνεται; Οι συγκεκριμένες ατομικές συνεδρίες απευθύνονται σε γυναίκες που βρίσκονται σε περίοδο αλλαγών στη ζωή τους. Οι αλλαγές μπορεί να έχουν ήδη συμβεί, να πρόκειται να συμβούν ή να συμβαίνουν τώρα (π.χ. διαζύγιο, γάμος, αλλαγή δουλειάς, ανεργία, μετανάστευση σε άλλη χώρα, φεύγουν τα παιδιά απ' το σπίτι κλπ). Πώς δουλεύουμε; Οι συνεδρίες γίνονται […] | Αληθινές περιπτώσεις διαδικτυακού εκφοβισμού/θυματοποίησης Από την Εύη Αβδελίδου, Σχολική Ψυχολόγο Η διεθνής βιβλιογραφία και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προσφέρουν αναρίθμητα παραδείγματα χρήσης του διαδικτύου για εκφοβιστικούς σκοπούς μεταξύ συνομηλίκων, τα οποία πολλές φορές χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη σκληρότητα. Παρακάτω παρατίθενται μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Οι Hinduja and Patchin (2009) αναφέρουν τη μαρτυρία ενός δωδεκάχρονου κοριτσιού από το Michigan που […] | Ερωτοαπαντήσεις στο φαινόμενο του κυβερνο-εκφοβισμού (cyberbullying) Γράφουν η Βάνια Φισούν, Κλινική Ψυχολόγος, M.Sc, υπ.διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών Και ο Γεώργιος Φλώρος, Ψυχίατρος Ενηλίκων, M.Sc, υπ.διδάκτωρ Α.Π.Θ Πηγή : Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο, www.hasiad.gr Τι είναι ο παραδοσιακός εκφοβισμός (Bulling); Ο εκφοβισμός είναι μία επιθετική συμπεριφορά με πρόθεση να βλάψει ένας πιο δυνατός κάποιον πιο αδύναμο, μπορεί να περιλαμβάνει […] | Διαδικτυακή θυματοποίηση: όταν οι χρήστες γίνονται τα θύματα της τεχνολογίας Από την Κατερίνα Γερολύμπου, Δικαστική – Εγκληματολογική Ψυχολόγο, Ψυχοθεραπεύτρια Εφήβων και Ενηλίκων Οι ταχύτατοι ρυθμοί εξέλιξης των σύγχρονων τεχνολογιών αδιαμφισβήτητα έχουν διευκολύνει την καθημερινότητα πολλών ανθρώπων. Παράλληλα, όμως, η τεχνολογική πρόοδος είναι συνυφασμένη με την ευαλωτότητα σε νέα είδη εγκληματικής δραστηριότητας, τα αποκαλούμενα ηλεκτρονικά εγκλήματα. Ηλεκτρονικό έγκλημα είναι κάθε εγκληματική ενέργεια που διενεργείται με τη […] | Τι είναι το cyber- grooming; Από την Ελπίδα Μαρκοπούλου, Κλινικό Ψυχολόγο, D.E.A. Τα παιδιά και οι έφηβοι σήμερα είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των σύγχρονων τηλεφώνων, τα οποία ενσωματώνουν πολλές από τις χρήσεις των πρώτων. Το διαδίκτυο τους παρέχει πολύ ωφέλιμες υπηρεσίες όπως η αναζήτηση γνώσεων, η επικοινωνία, η κοινωνική δικτύωση κτλ. Το Facebook αλλά […] | Ηλεκτρονικός εκφοβισμός – Cyber-bullying Από τη Μαρία Μπάδα, Ψυχολόγο, Επικοινωνιολόγο, ΜΑ, Διδάκτορα Παντείου Μέσω μιας ηλεκτρονικής επικοινωνίας μπορεί κάποιος να προσπαθήσει να ενοχλήσει, να κοροϊδέψει, να προσβάλει ή να γελοιοποιήσει ένα παιδί. Μπορεί να φτάσει ακόμη και στο σημείο να απειλήσει. Αυτή η τακτική λέγεται «ηλεκτρονική παρενόχληση» ή «ηλεκτρονικός εκφοβισμός». Η ηλεκτρονική παρενόχληση (cyber-bullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από […] | Πως θα ζήσω με το Διαδίκτυο; Πλαίσιο συμβίωσης για γονείς, δασκάλους και κάθε χρήστη Συγγραφέας: Μιχάλης Βαφόπουλος Όπως όλοι γνωρίζουμε το Διαδίκτυο βρίσκεται πλέον παντού. Στο σχολείο, στο έγκλημα, στη διασκέδαση, στον εκφοβισμό, στην ενημέρωση, στην εργασία, στην απάτη, στην κυβέρνηση και στον θάνατο. Βρίσκεται στο κινητό. Στα χέρια μας. Στα χέρια των παιδιών και των φίλων, των δασκάλων και των συνεργατών μας. Είναι παντού, είναι πολύπλοκο και αντιφατικό. Το […] | Αποπλάνηση μέσω διαδικτύου – Grooming Από τη Μαρία Μπάδα, Ψυχολόγο, Επικοινωνιολόγο, ΜΑ, Υπ. Διδάκτορα Παντείου Το «grooming» συνήθως λαμβάνει χώρα μέσω των δωματίων συνομιλίας (chat rooms), υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων και μέσω των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, MySpace, Twitter). Ο όρος «grooming» περιγράφει τη συμπεριφορά εκείνη του διαδικτυακού χρήστη που έχει σκοπό να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στο παιδί ώστε να πραγματοποιήσει […] | Σχέση παραδοσιακού και ηλεκτρονικού εκφοβισμού/ θυματοποίησης Από την Εύη Αβδελίδου, Σχολική Ψυχολόγο Υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για τη διαδικτυακή βία και τη σχέση της με τη βία στην καθημερινή σχολική ζωή. Για παράδειγμα, ο Li (2004) θεωρεί πως ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός είναι απλώς μετατόπιση του παραδοσιακού εκφοβισμού σε ένα καινούριο πλαίσιο. Μάλιστα, μέσα από την ενσωμάτωση των παραδοσιακών προτύπων εκφοβιστικής συμπεριφοράς, […] | Διαδυκτιακός Εκφοβισμός Από τη Χαρίκλεια Μανουσάκη, Επιστημονική Συνεργάτη σε Θέματα Ψυχικής Υγείας κι Επικοινωνίας Τι είναι ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός; Ο εκφοβισμός ή παρενόχληση μέσω του Διαδικτύου θεωρείται οποιαδήποτε πράξη επιθετικότητας, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, όπως είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα κ.α. κι η οποία επαναλαμβάνεται […] | Παιδοφιλία και Ίντερνετ Από τη Ρούλα Βαρτελάτου, Κοινωνιολόγο, Εγκληματολόγο Το διαδίκτυο είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της εποχής μας. Έχει γίνει μέρος της καθημερινής ζωής για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Προσφέρει πρόσβαση στην πληροφόρηση, διευκολύνει την επικοινωνία, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία. Για κάποιους είναι εργαλείο δουλειάς για κάποιους άλλους διασκέδαση και ψυχαγωγία. Για κάποιους […] | Παράγοντες επικινδυνότητας για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό/ θυματοποίηση Απο την Εύη Αβδελίδου, Σχολική Ψυχολόγο Μία σύγκριση μεταξύ του θύτη στο σχολείο και του θύτη μέσω διαδικτύου αποκαλύπτει μια θετική σχέση μεταξύ της επιθετικής συμπεριφοράς στα δύο πλαίσια αλληλεπίδρασης και υπογραμμίζει καταφανείς ομοιότητες στους προβλεπτικούς παράγοντες των δυο μορφών συμπεριφορών (Katzer, Fetchenhauer & Belschak, 2009). Ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρατήρηση των προαναφερθέντων ερευνητών, ότι η προβλεπτική […] | Εκφοβισμός και θυματοποίηση σε παιδιά και εφήβους Από τη Γεωργία Πατσαρίνου, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας Σύμφωνα με τον ορισμό του Olweus (2001, σσ. 5-6) «ένα παιδί εκφοβίζεται ή θυματοποιείται όταν εκτίθεται επανειλημμένα και για αρκετό διάστημα σε αρνητικές ενέργειες εκ μέρους ενός ή περισσοτέρων άλλων μαθητών». O εκφοβισμός αυτός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού, το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον […] | | |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου