Πρώτη μέρα στο σχολείο Από την Κατερίνα Κουρουμπλή, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, Παιδοψυχολόγο (Msc), Εθελόντρια στο« Μαζί για το παιδί» Πανελλαδική Γραμμή 115 25 και Συμβουλευτικό Κέντρο για μητέρες, γονείς, παιδιά και εφήβους Η προετοιμασία των παιδιών για τη νέα σχολική χρονιά μπορεί να είναι μια περίοδος άγχους τόσο για τα παιδιά, όσο και για τους γονείς. Για τα μεγαλύτερα […] |
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να διαβάζει μόνο του Από την Ευφροσύνη Μήτσιου, Ψυχολόγο Α.Π.Θ., Msc. Σχολική – Εξελικτική Α.Π.Θ., Συνεργάτη Κέντρου Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ) Ο τρόπος που θα οργανώσει ένα παιδί το διάβασμά του παίζει καταλυτικό ρόλο όχι μόνο στην επίδοσή του στο σχολείο αλλά κυρίως στην εικόνα και στη σχέση που θα αναπτύξει με τη μάθηση γενικότερα. Είναι σημαντικό […] |
Σχολική άρνηση του παιδιού ή του γονιού; Από την Τριανταφυλλιά Χαρίλα, Ψυχολόγο – ψυχοθεραπεύτρια, MSc Εργασιακή Υγεία, Ειδίκευση στην Συστημική – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία Δεν είναι καθόλου παράδοξο ότι οι ψυχολογικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει το παιδί στο σχολείο, μπορεί να εκδηλωθούν από τις πρώτες κιόλας μέρες της φοίτησής του. Για τα περισσότερα παιδιά η φοίτηση στο σχολείο αποτελεί την πρώτη τους […] |
Η διαχείριση του άγχους στα παιδιά και τους εφήβους Από τη Νίκη Γκατζέλια, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας Τα περισσότερα παιδιά βιώνουν άγχος κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους. Το άγχος αυτό μπορεί να είναι λειτουργικό ή παθολογικό. Το άγχος είναι ένα λειτουργικό συναίσθημα που διευκολύνει και προειδοποιεί το άτομο στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων, όταν όμως είναι επίμονο, βιώνεται σε υπερβολική ένταση και είναι δυσανάλογο σε […] |
Ποιες είναι οι νέες μορφές της σχολικής βίας; Από τη Ρούλα Βαρτελάτου, Κοινωνιολόγο, Εγκληματολόγο Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο το φαινόμενο της βίας στο σχολείο. Η σχολική βία και επιθετικότητα, διεθνώς, ονομάζεται «bullying», που σημαίνει την επικράτηση του δυνατότερου στον ασθενέστερο μέσω της τρομοκρατίας και του εκφοβισμού. Ο όρος αυτός μπορεί να περιγραφεί ως η συστηματική κατάχρηση της εξουσίας και περικλείει πράξεις παραβατικού […] |
Εργαστήρια Ψυχανάλυσης Το Πρόγραμμα «Επέκεινα»-ψυχαναλυτική πράξη (www.epekeina.gr) εξειδικεύεται από το 2003, στην οργάνωση εκπαιδευτικών και βιωματικών σεμιναρίων εισαγωγής στην κλασσική ψυχανάλυση ως την ακρογωνιαία επιστημονική μέθοδο ψυχοθεραπείας και διερεύνησης των λειτουργιών του ασυνειδήτου. Α. Ψυχανάλυση για ειδικούς Απευθύνεται πρωτίστως σε ψυχολόγους, σε φοιτητές κρατικών ΑΕΙ/ΤΕΙ, επίσης σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, σε επιστήμονες των ανθρωπιστικών και των κοινωνικών επιστημών […] |
Η βία στο σχολικό χώρο και ο ρόλος του εκπαιδευτικού Από τη Νίκη Γκατζέλια, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας Η βία και η επιθετικότητα αποτελούν εκδηλώσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς που παρατηρούνται από την παιδική ακόμη ηλικία και συνιστούν ένα άξιο προσοχής κοινωνικό φαινόμενο. Η επιθετικότητα είναι μία έκφραση θυμού για την ματαίωση ή την αναβολή εκπλήρωσης μίας ανάγκης ή επιθυμίας. Έτσι και το παιδί χρησιμοποιεί την επιθετικότητα […] |
Οι ρόλοι της ζωής μας – Μέρος Ι Ο William Shakespeare έγραφε: «Όλος ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι οι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, ηθοποιοί που κάνουν εισόδους και εξόδους από τη σκηνή και παίζουν όχι έναν, αλλά πολλούς ρόλους κατά τη διάρκεια των επτά εποχών τους». Έχετε σκεφτεί πόσους ρόλους αναλαμβάνουμε στη ζωή μας; Είμαστε ο γιος, η κόρη, ο […] |
Ομαδική Εποπτεία Ψυχοθεραπευτών To πρόγραμμα «Επέκεινα»-Ψυχαναλυτική Πράξη ανακοινώνει την έναρξη εργασιών ομαδικής εποπτείας ψυχοθεραπευτών. Η ομάδα απευθύνεται σε ειδικούς της ψυχικής υγείας που έχουν περιπτώσεις σε θεραπεία/υποστήριξη είτε στο πλαίσιο εντός του οποίου εργάζονται ή ασκούνται (κέντρο ψυχικής υγείας, νοσοκομείο, σχολείο, υπηρεσία κ.λ.π), είτε ιδιωτικά. Επόπτης: Σάββας Μπακιρτζόγλου, ψυχολόγος-ψυχαναλυτής. Ο Σάββας Μπακιρτζόγλου από το 1992 έχει την ευθύνη […] |
Η επίδραση του σχολείου στην ψυχοκοινωνική εξέλιξη του παιδιού Από την Ελπίδα Μαρκοπούλου, Κλινικό Ψυχολόγο, D.E.A. Με αφορμή τη σχολική χρονιά που μόλις ξεκίνησε, το άρθρο αυτό στόχο έχει να συζητήσει την επίδραση του σχολείου στη ζωή του παιδιού, τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχοκοινωνική του εξέλιξη. Η σχολική ηλικία στην οποία αναφερόμαστε αφορά κυρίως τη λανθάνουσα περίοδο, δηλαδή τη διάρκεια των χρόνων […] |
Cognitive Analytic Therapy: Relational Approach to Mental Health Η Πανελλήνια Εταιρεία Γνωστικής Αναλυτικής Ψυχοθεραπείας (ΠΕΓΑΨ) ) σε συνεργασία με την International Cognitive Analytic Therapy Association (ICATA)διοργανώνει στην Πάτρα από τις 25 έως τις 27/9/2015 το 6ο Διεθνές συνέδριο της ICATA. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Porto Rio. Εγγραφή (Για τους Έλληνες συνέδρους) (Περιλαμβάνεται ΦΠΑ 23%) Κόστος εγγραφής για επαγγελματίες 100 € Κόστος εγγραφής για φοιτητές, […] |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου